COOP

COOP er Danmarks største detailhandelsvirksomhed, som driver kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og coop.dk samt datterselskaberne Fakta A/S og Irma A/S.

 

764pxCoopDenmarksvg

COOP har sammen med de selvstændige brugsforeninger en årlig omsætning på cirka 50 milliarder kr. og 35.000 medarbejdere. COOP Danmark ejes af FDB, som har 1,7 millioner medlemmer.

Projektets formål/baggrund

COOP har besluttet at få opgraderet deres nuværende intranetløsning baseret på Sharepoint 2003 til den nyeste version 2013.

Projektets omfang

Avior implementerer COOPs eksisterende SharePoint 2003 baserede intranet i en ny version på SharePoint 2013 platformen.

Avior leverer arkitekt og udviklingskompetencer til opgaven, der løses i samarbejde med COOPs interne udviklingsressourcer. Aviors opgaver er udover arkitekt- og udviklingsopgaver at rådgive og undervise COOPs interne udviklere i forhold til den nye platform og de nye muligheder der foreligger.

SharePoint 2013 implementeres fra grunden og de “gamle” 2003 funktioner porteres til det nye miljø. I den nye løsning vil COOP drage nytte af bla. de forbedrede søgemuligheder, Meta Tagging og ikke mindst vil hele deployment proceduren blive automatiseret og sat i system.

En del af de “gamle” løsninger vil i den nye løsning blive implementeret på basis af den nye app-model, dette skal bla. sikre, at Sharepointløsningen, så vidt det er muligt, baseres på standard funktionalitet og at kode, der integrerer til andre systemer ikke placeres på Sharepointplatformen.

Anvendt programmelog teknologier (standard, cms og 3.- parts programmel)

.NET 4.5; ASP.NET; SharePoint 2013;Microsoft Visual Studio 2012; Microsoft IIS 7; Microsoft SQL Server 2008 R2; Microsoft Team Foundation Server 2010; Windows Server 2008 R2

Aviors rolle
  • Design udvikling og implementering af SharePoint features
  • Rådgivning i ”best practice” implementering
  • Arkitektur-rådgivning
  • Code review
  • Implementering af deployment–procedurer
  • Lead SharePoint-arkitekt
Kundens udbytte

Kundens intranet er baseret på en SharePoint 2003 platform, der ikke supporteres længere. Opdateringen til SharePoint 2013 vil i første omgang give brugerne en langt bedre søgefunktionalitet og ud fra et teknisk perspektiv vil der ske væsentlige forbedringer i forhold til deployment, udviklingsteknologier/værktøjer, drift og performance.