COOP forretningssystem

Coop er Danmarks største detailhandelsvirksomhed, som driver kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og coop.dk samt datterselskaberne Fakta A/S og Irma A/S. Coop har sammen med de selvstændige brugsforeninger en årlig omsætning på cirka 50 milliarder kr. og 35.000 medarbejdere.
Coop Danmark ejes af FDB, som har 1,7 millioner medlemmer.

764pxCoopDenmarksvg

PROJEKTETS FORMÅL/BAGGRUND

Avior assisterer med udviklingen af Coops nye butikssystem, Trio. Systemet understøtter alle butikkens arbejdsgange, herunder indkøb, fakturering, lagerstyring og integration til kasse- og håndterminaler. Systemet er udruldes til alle Fakta-butikker, og skal senere implementeres i koncernens øvrige kæder.

Formålet med den ny løsning skulle være at skaffe flere kunder og opretholde (styrke) virksomhedens brand som et sted, der sikrer de optimale rammer for et professionelt vækstmiljø målrettet viden intensive virksomheder og som dels medvirkende til at kommercialisere forskning inden for områderne Life Science, IKT, Cleantech og anden højteknologi.

OMFANG

Avior deltager i projektet på lige fod med kundens egne udviklingsressourcer. Der anvendes en iterativ udviklingsmodel baseret på Scrum, og vi er involveret i alle faser af udviklingsforløbet fra teknisk specifikation til implementering og drift. Vi leverer højt specialiserede udviklingskompetencer, som er en central del af udviklingsteamet.

ANVENDT PROGRAMMEL OG TEKNOLOGIER

.NET 4.0; ASP.NET MVC 3.0; jQuery; NHibernate; NServiceBus; Apache Solr (search engine); Microsoft Visual Studio 2010; Microsoft IIS 7; Microsoft SQL Server 2008 R2; Microsoft Team Foundation Server 2010; Windows Server 2008 R2

AVIOR DANMARKS ROLLE
  •  Design og implementering af nye features
  • Rådgivning i best practice implementering
  • Arkitektur-rådgivning
  • Code review
  • Performance- og stabilitetsforbedringer ifm. drift
  • Teamledelse
KUNDENS UDBYTTE

En moderne, centraliseret platform, der giver en simplere og mere brugervenlig arbejdsgang for butiksmedarbejderne, og sikrer besparelser på både drift- og licensomkostninger. Den serviceorienterede arkitektur gør løsningen skalerbar og enklere at tilpasse til forretningens fremtidige behov.